time kasih bintang2 followers sya...

Monday, January 24, 2011


Mase cuti sem lepas..ramai yang bekerja untuk dapat duit sampingan sebelum U buka semula..begitu juga saya..erm..pengalaman berniaga selama sebulan lebih 2 mengajar saya menjadi lebih rajin..erm..yelah kene bangun koi 3 pagi untuk masak,  selama ni nak bangun subuh koi 6 pg pun da susah..hihi..kadang2 rasa seram bangun sorang2  pagi2 buta cam 2..mula la saya kene kejutkan mak untuk tido kat dapur..walaupun mak teman saya dalam mmpi die je..tapi sya tetap rasa lega..sekurang2nya dah ada mak dekat ngan saya....
-Menu yang saya jual:
Nasi kerabu,
Nasi lemak,
Nasi lauk ayam,
Nasi dagang,
Kuih karipap, donat, seri muka, kasuwi, bege malaysia, keria, cucur badak,,, (hihi.)




Sape2 nak resepi bole mintak..bmula pukul 6 pg selepas subuh sy dah mula angkat barang untuk jual..haha padahal depan rumah je..pondok kecil yang dibina ayah untuk saya menjual sgt sweet la..hihi..time kasih ayah... J ..dari pukul 6 pagi sampai pkul sembilan je saya menjual..kalau ada lagi makanan yang xhabis saya ttup gak kedai..hahaha..mls da nak tggu org datang beli..uhuhuu.. lepas menjual saya kena bersihkan barang jual..dalam pukul 10 lebih baru saya siap wat keje..erm...PENAT..PENAT..PENAT...tapi kengan menjual 2 sangat best sebab sya boleh jumpe macam ragam manusia...antaranye ni la:
-saya belum sempat angkat ag dah tggu nak beli..awal gile nak sarapan..
- ada jgak yang datang last minit...dah nak angkat barang masuk umah baru la nak dtg beli...adooii..tapi rezeki..jgn ditolak..hihi..
- lepas je beli..balik cam 2 je..nasi ngan kuih  yang die beli pun tertinggal..hihi...jadinye rezeki siapa???..hahaha..rezeki org 2 jugak..sebab sy suh anak sedara saya g hantar..
- suruh saya g buat air tea..nak minum kat kedai saya..aikk..padahal mana ada kerusi ngan meja pun..gerai kecik je kot..
-Time beli  nasi kerabu..mintak yang bukan2..saya xmo sayur2..xmo sambal kelapa,x mo sambal lada...aik..sebenarnye nak ape je p.cik ni??..baek cakap terus nak nasi putih je..haha..
- saya jual sebungkus seringgit..tapi mntak satu bungkus 3 rggt..xke susah saya nak bungkus..baek oder 3 bungkus terus..pelik2x betul..
-ada yang datang beli kuih seringgt,, xsampai 5 mnt dtg beli lagi...xlama 2 dtg beli lagi..berulangla samapi 3,4 kali..
- semalam 2 xtempah ape2..tibe2 nak dtg amek barang yang die oder...xke panik sy..
Sebenarnye banyak lagi perangai org yang dtg kat kedai saya...ada yang datang semata2 nak tanya tentang saya....hik3x....gurau je k.. erm...perkara lucu pun ada..tapi time rajin nnt sy post..hihi.. sesungguhnya berniaga ni amat menguntungkan..tapi kena pandai pusing modal la..baru bole maju.. Nabi Muhammad pun penah berkata, 9 dari 10 punca rezeki adalah datangnya dari perniagaan.. bagi kawan2 saya..selamat berniaga untuk cuti sem akan datang.. J
 
Gerai yang sangat sweet di bina oleh ayah saya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...