time kasih bintang2 followers sya...

Monday, January 24, 2011

Otak cakap lain..mulut cakap lain...


Tataola kalau bagi korang cite sy ni xlawak..tapi ni satu cite yg sangat lawak bagi saya...kisah ni belaku masa saya menjual ae2..
Mesti dekat tempat korang da nama gelaran untuk sesorangkan..misalnya kat tempat saya ada gelaran karim besi sebab die jual besi,, ahmad setuju sebab die selalu setuju je org cakap,,zamri bundle..sbb penah jual baju bundle..dan macam2  lagi la..tapi ni kisah org lain, iaitu AWANG  TIKUS ..satu kampung gelar die AWANG  TIKUS...nape tikus??..2 yg saya tatao 2..haha.....mungkin p.cik 2 sweet..macam seekor tikus kot.....huhuhu..ha...cmni cite die..
 
Setiap hari cik AWANG TIKUS ni akan datang beli nasi kerabu dekat gerai saya..dan setiap kali die mntak nasi kerabu, mesti die xbagi saya letak BUDU..kate die..budu ni buatkan muka naek jerawat...saya gelak jela...tapi satu hari 2 die xdatang beli.. isteri cik awang tikus 2 pulak yang dtg...saya layan macam biasa jela..tibe2 baru sya teringat selalunya CIK AWANG TIKUS 2 beli die xmahu letak budu..dalam hati saya pun berkira2 la nak cakap ke xmahu pasal BUDU 2...yang saya takutkan jugak, manala tahu kot2 sy terlepas sebut  CIK AWANG TIKUS,, sebab Awang Tikus 2 memang dah sangat serasi ngan cik awang 2..tak ke kena marah saya nnt..berkali-kali saya ingatkan otak saya..jgnla smpai terlepas cakap AWANG TIKUS.. dengan nada yang lembut saya mulakan perbualan.. ”mak cik..selalunya cik awang....(lama saya terdiam,,,betul2 takut terlepas perkataan tikus ) lepas 2 sy ulang semula ayat saya,,kali ni saya dah yakin sy xkan tersebut cik awang tikus..dalam otak saya, saya akan sebut  klw cik awang beli nasi kerabu dia tak nak letak budu..banyak kali sya warning mulut saya, jgn tersalah cakap...tapi ape yang saya cakap....erm........



erm,,,selalunya kalau CIK AWANG beli nasi kerabu........die xnak letak  TIKUSSSSS...ops!!!!!!!! .adoiii tetap terlepas cakap jugak perkataan 2.. masa menjual 2 terus tangan saya terketar2..maaf sy terlepas cakap....mungkin saya terlalu pk kan tentang tikus 2 kot..sbb 2 terlepas jugak..hihii..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...