time kasih bintang2 followers sya...

Tuesday, October 26, 2010

sejuta puisi



Sejuta puisi.
aku nak join program ni...nak wat  malaysia book of records...membaca puisi tanpa henti selama 33 jam..sape sape ynag nak join mesti kene buat sajak, pantun dan apa2 sahaja asalkan masih lagi di kelaskan sebagai puisi... hidup tak tenang selagi x ciapkan puisi2 2. rasa menyesal lak bagi nama nak join program ni, tapi dah alang2 dah melangkah biarlah sampai betul2.. motif utama nak join sebab nak sijil + nak kenal perpustakaan negara + nak jalan2..so susa-susa pun buat jugak la..erm..xcukup waktu aku buat..hari tu dah nak dekat...xcukup waktu nak buat..mungkin sebab aku lengah kan..semua waktu kelas aku dok pk pasal puisi + malas dengar lect..huuhuhuu.. sorry Dr...time kelas Dr pun saya sempat gak menaip..ahahhaa..




22 oktober 2010..


Hari jumaat.
kami gerak ke PNM...
Hati makin xrela nak pergi walaupun masa 2 dah dduk dalam bas..erm...nak x nak bas dah gerak..so mmg dah pergi la jugak..sampai2 je kami terus pergi tempat penginapan..perh!!! kalah hotel 5 bintang..huhuu..erm..mandi, makan semyang 2 cam biasa la...koi 11.00 malam..mula la majlis perasmian untuk MALAYSIA BOOK OF RECORDS sejuta puisi..agak gemilang la suasana 2,,xseperti yang aku sangka...dalam hati...aku tarik balik ayat menyesal aku tadi..


tepat jam 11.30 malam..bermulalah catatan untuk membuat record malaysia..bermula dengan lect kami baca puisi di ikuti sasterawan2 dan artis2...( aku pendek2 kan cerita..).. jam 3.12 petang hari sabtuujan turun dengan lebatnya...angin macam dah taufan..bukan nak wat cite gempak..tapi mmg macam kucar sangat je keadaan masa 2.. pasu2 bunga tumbang,,khemah2 pun nak terangkat..30 minit turn aku lak nak baca..nak baca jugak ke kalau dah keadaan macam ni..aku tgk orang yang duduk atas stage pun dah xtentu hala depe baca..tapi sebab misi ni nak baca puisi tanpa henti..maka depe ni baca jugak la..tapi akhirnya, sebab terlalu takut khemah tu nak terangkat..pembaca puisi tu pun lari....kami2 yang tengok rasa cam xjadi je dah book of records ni.. Allahamdulillah...rupenya ada seseorang yang back up, dendang kan sajak dari belakang...mase ribut tu baru aku kenal dan nampak mana lelaki yang bertanggungjawab atau yang hanya nak jaga macho dan selamatkan diri sendiri..ada yang sanggup berbasah kuyup untuk pertahankan khemah dari terbang dan ada yang terus pergi ke tempat yang xda hujan..
Apa2 pun xlama 2 hujan berhenti ribut pun turut berlari meninggalkan kami..hihi..sampai turn aku baca..mase tu jam 3.47 petang...turun je stage aku dapat segulung sijil sebab sertai bacaan puisi.. setiap orang bergilir-gilir mendeklamasikan sajak sehingga jam 12 tengahari hari Ahad..majlis penutup dan pengisytiharan kelulusan book of records 2..
Malaysia book of records : sejuta puisi..bacaan puisi tanpa henti..10 ribu 118 puisi..34 jam 36 saat!!!

mimah, intan, wan, siti, chong, ecah, puteri, bazilah,, G ah, shud n ajmal..
sesungguhnhya terlalu banyak kenangan kita kat sana..suka, sedih,, kelaka,,takut.semua2 la...


tapi yang penting kita enjoy..huhuhu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...